Frp linker Utøya-terror til Ap-politikk

Kommunal Rapport skriver i dag om to Frp-politikere, bl.a. fylkeslederen i Buskerud, som offentlig har lagt skylda på AP for den høyreekstreme terroren.

Stikkord: ,

3 kommentarer to “Frp linker Utøya-terror til Ap-politikk”

  1. Skriver de at Buskerud-politikeren ba om unnskyldning og trakk det tilbake?

  2. Det varaordføreren i Hurum og leder av Frps fylkesparti hadde skrevet i en kommentar til en sak dt.no, men som avisa seinere fjerna, var:

    «Bombeattentatet i Oslo og de grusomme handlingene på Utøya ga Norge de første ofrene for den innvandringspolitikk som drives i dag»

    At dette er sjikanerende, skal jeg ikke påstå, men at det er sterkt sårende for en bevegelse som har mista et syttitall unge medlemmer, mener jeg det ikke er noen tvil om (uavhengig av at undertegnede redaktør av Rødt Moss og omegns hjemmesider IKKE er tilhenger av regjeringas innvandringspolitikk).

    I Kommunal Rapport kan vi lese at fylkespartilederen sier følgende, etter press fra Frp-kolleger om å vurdere sin framtid som fylkesleder i Buskerud:

    <>.

    I et påfølgende intervju spør avisa:

    <>.

    Det stemmer altså at han har beklaga, under press, og at han ikke navnga hvem som står for «den innvandringspolitikk som drives i dag».

    Ellers taler vel sitatene for seg sjøl.

  3. Noe falt ut i innlegget mitt ovafor, antakelig fordi jeg brukte tegnene <> rundt noen av sitatene. Derfor kommer det hele på ny:

    Det varaordføreren i Hurum og leder av Frps fylkesparti hadde skrevet i en kommentar til en sak i dt.no, men som avisa seinere fjerna, var:

    ——————-
    «Bombeattentatet i Oslo og de grusomme handlingene på Utøya ga Norge de første ofrene for den innvandringspolitikk som drives i dag»
    ———————–

    At dette er sjikanerende, skal jeg ikke påstå, men at det er sterkt sårende for en bevegelse som har mista et syttitall unge medlemmer, mener jeg det ikke er noen tvil om (uavhengig av at undertegnede redaktør av Rødt Moss og omegns hjemmesider IKKE er tilhenger av regjeringas innvandringspolitikk).

    I Kommunal Rapport kan vi lese at fylkespartilederen sier følgende, etter press fra Frp-kolleger om å vurdere sin framtid som fylkesleder i Buskerud:

    ————————-
    – Jeg ser at min kommentar kan tolkes slik at jeg legger skyld på regjeringen. Det gjør jeg ikke, og jeg vil derfor beklage sitatet. Det er kun en som har ansvar og skyld for ugjerningene, og det er gjerningsmannen
    ————————–

    I et påfølgende intervju spør drammensavisa:

    ————————–
    – Mener du Arbeiderpartiet har seg selv å takke?

    – Jeg sier ikke det. Selv om noen kanskje kan tolke det slik, sier Røed.

    – Men etter å ha fått referert i mediene det Anders Behring Breivik sier, det han skriver i manifestet og hans reaksjonsmønster, må det være riktig konklusjon at dette er de første ofre av norsk innvandringspolitikk, sier Røed.

    Han understreker at han ikke har lest gjerningsmannens manifest, eller kjenner han personlig.

    – Mener du man kunne unngått angrepene hans med en annen innvandringspolitikk?

    – Ut ifra det han selv sier, registrerer jeg at hans innvandrerfiendtlighet ikke hadde skjedd hvis vi ikke hadde hatt innvandring, sier Røed.
    ———————–

    Det stemmer altså at han har beklaga, under press, og at han ikke navnga hvem som står for “den innvandringspolitikk som drives i dag”.

    Ellers taler vel sitatene for seg sjøl.

Legg igjen en kommentar

